דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רק 3 אחוזים מהישראלים מתכוונים לטוס לתורכיה במהלך 2011 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 711   [ נצפה 3885 פעמים ]

בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש בחו"ל במהלך שנת 2011, רק 3% הצהירו שיעשו זאת בתורכיה.

כך עולה מסקר שנערך בימים האחרונים על ידי מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה לקראת יריד התיירות הבינלאומי של ישראל IMTM 2011 שיתקיים בתאריכים 8-9 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב.

הסקר נערך בקרב 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל.

 

סקר זהה נערך גם בשנה שעברה ולפני שנתיים והממצאים מצביעים על שינויים גדולים בכוונות הנופש של הישראלי. בשנה שעברה כ- 10% מהישראלים אמרו כי בכוונתם לנפוש בתורכיה במהלך 2010 ולפני שנתיים כ- 16% הצהירו שבכוונתם לנפוש בתורכיה במהלך 2009. זוהי ירידה דרמטית של 65 אחוז ו- 78 אחוז בהתאמה.

 

אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של Israel Travel News ומיזמי   IMTMאומר: "משבר היחסים בין תורכיה וישראל רק הולך ומחריף והישראלים ממשיכים להחרים את המדינה ולחפש מקומות אחרים לנפוש בהם. למרות ניסיונות לרכך את הקיטוב בין שתי המדינות, שהתבטא בסיוע של תורכיה בשריפה בכרמל, נראה שהרוחות עוד רחוקות מלשקוט. התורכים מודעים לבעיה, והם מתכוונים להגיע ליריד התיירות, להקים את הביתן הגדול ביותר ולהפעיל את כל האמצעים השיווקיים שעומדים לרשותם על מנת לחזר אחרי הקהל הישראלי ולבלום את מגמת הירידה הקשה הזו. יריד התיירות פתוח לקהל הרחב משעות הצהריים ואני מזמין את כולם להגיע ולהתרשם מפסטיבל תיירות ססגוני המורכב מביתנים של עשרות מדינות ומפעילי תיירות ישראליים".

 

עוד עולה מהסקר כי חלה ירידה של 45% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש בשנת 2011 בסיני (7% השנה לעומת 13% בשנה שעברה), ירידה של 29% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש במזרח הרחוק (20% השנה לעומת 28% בשנה שעברה), ירידה של 26% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש ביוון, קפריסין והאיים (23% השנה לעומת 31% בשנה שעברה), וירידה של 9% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש באמריקה (39% השנה לעומת 43% בשנה שעברה).

רק אירופה מצליחה לשמור על כוחה עם 74% השנה ובשנה שעברה ובכך הופכת ליעד הפופולארי על הישראלים.  

 

הסקר גם בדק בקרב הישראלים שהצהירו שינפשו בארץ במהלך 2011, איפה הם מתכוונים לעשות זאת. כשני שלישים, 67%, מתכוונים לנפוש בצפון. טבריה ואילת צוינו גם הן בשיעורים גבוהים יחסית על ידי כמחצית מהישראלים – 51% ו- 50% בהתאמה, כאשר אזור ים המלח צוין בעקבותיהן כיעד לנופש על ידי 47% מהישראלים.

מבין היעדים שנבדקו, תל-אביב הינה היעד הכי פחות פופולארי לנופש, כאשר רק 16% ממי שמתכוונים לנפוש בארץ ציינו כי בכוונתם לנפוש בה.

 

בנוסף, 65% מהישראלים מתכוונים לנפוש במהלך שנת 2011 בארץ או בחו"ל. בהשוואה לשנים קודמות ניכרת יציבות יחסית בכוונת הנופש של הישראלים (65% השנה, 62% אשתקד ו- 66% שהתכוונו לנפוש בשנת 2009).

שיעור מי שמתכוונים לנפוש בארץ דומה יחסית לשיעור מי שמתכוונים לנפוש בחו"ל: 22%  בארץ, לעומת 24% בחו"ל.

14% מהישראלים מתכוונים לנפוש השנה גם בארץ וגם בחו"ל, וכרבע מהישראלים, 26%, ציינו כי אינם מתכוונים לנפוש כלל השנה.

 

==========

IMTM הנו האירוע השנתי המרכזי של ענף התיירות בישראל ומטרתו לעודד את התיירות הנכנסת, היוצאת ותיירות הפנים בישראל, ולהדק את שיתוף הפעולה עם מדינות רבות ברחבי העולם. זו השנה ה- 17 שבה מתקיים היריד ברציפות.

לצד המדינות הזרות ישתתפו ביריד גם נציגים ישראלים - עמותות תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה מלונות, חברות להשכרת רכב, וספקי שירותים בתחום התיירות.

היריד מאורגן על ידי חברת "ארטרא" בע"מ ו- Israel Travel News ונערך בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, אל-על, ארגון IATA, לשכת מארגני תיירות בישראל והתאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב